Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m. st. Warszawie sp. z o. o. odbiera i z uwagą analizuje każdy sygnał od mieszkańców Mokotowa – dzielnicy, którą Spółka obsługuje w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, zaledwie od 1 sierpnia br. (czyli od niespełna 10 dni).
W krótkim czasie na przygotowanie niezwykle trudnego zadania, bo zaledwie w ciągu 2 tygodni - gdzie standardowo optymalny czas to 3-4 miesiące - Spółka terminowo wystartowała do realizacji odbioru odpadów z Mokotowa. Udało się zorganizować pojemniki oraz pojazdy, przejąć większość kluczy do altan śmietnikowych, stworzyć harmonogram, skompletować załogi, opracować trasy, uruchomić infolinię, a także zracjonalizować zadania załóg w taki sposób, żeby optymalnie wykorzystać potencjał pracowników oraz pojazdów. Aby ułatwić kontakt mieszkańców z MPO, zwiększona została obsada na stanowiskach do obsługi klientów Mokotowa. Nadal prowadzona jest szeroka kampania rekrutacyjna na stanowiska kierowców śmieciarek, którzy sukcesywnie są zatrudniani.
Załogi MPO pracują na pełnych obrotach. Liczba dni, w których odbierane są odpady została zwiększona o soboty i niedziele.
Zarząd Spółki zdaje sobie sprawę, że realizacja odbioru odpadów z Mokotowa nie jest jeszcze na takim poziomie jak w pozostałych 10-ciu dzielnicach, obsługiwanych przez MPO, ale z każdym dniem będzie następowała poprawa. Należy podkreślić, że obsługa Mokotowa zamieszkałego przez blisko ćwierć miliona osób, oznacza odbiór odpadów z ponad 9 tysięcy punktów odbioru i opróżnienie ponad 21 tysięcy pojemników.
W początkowym okresie obsługi mogą pojawić się doraźne niedogodności w niektórych punktach odbioru Mokotowa, które na bieżąco są usuwane. Warto wziąć pod uwagę, że pierwsze dni odbioru to dla załóg nowe adresy. Zatem muszą zapoznać się chociażby ze specyfiką niektórych lokalizacji. Chodzi o takie czynniki jak łatwość dostępu czy sposób podjazdu do altanek. Zapoznanie się i nauczenie topografii przez nowe załogi to skrócenie do minimum czas odbioru.
Każda interwencja mieszkańca skutkuje działaniami naprawczymi ze strony MPO, w możliwie jak najkrótszym czasie. Można się z nami również kontaktować poprzez stronę www Spółki. Żadna interwencja ze strony mieszkańców Mokotowa, jak również mieszkańców pozostałych 10 dzielnic obsługiwanych przez MPO, nie pozostaje bez odpowiedzi i odpowiedniej reakcji. Spółka jest otwarta na wszelkie uwagi i sugestie warszawiaków. W sytuacjach najbardziej pilnych zgłaszanych przez mieszkańców Spółka już podejmuje szerokie działania interwencyjne. W najbliższe weekendy oraz w dniu 15-ego sierpnia br. będą realizowane dodatkowe odbiory interwencyjne na terenie całego Mokotowa.
Zarząd Spółki dokłada wszelkich starań, by powierzone zadanie zrealizować w pełni profesjonalnie.
* * *
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m. st. Warszawie sp. z o. o. obsługuje obecnie 11 stołecznych dzielnic, odbierając odpady komunalne od około 1 200 000 mieszkańców stolicy, co stanowi blisko 70 % warszawskiego rynku.
O możliwościach Spółki świadczą fakty: 4 bazy transportowe, flota 165 pojazdów do odbioru odpadów, z tego blisko 120 pojazdów bezpylnych, w tym 27 to pojazdy ekologiczne napędzane CNG oraz 46 samochodów kontenerowych.
Przy odbiorze odpadów zatrudnionych jest ponad 600 wyszkolonych pracowników. MPO realizując 151 trasy obsługuje ponad 56 tysięcy punktów odbioru (ok. 114 tysięcy pojemników i ok.1 200 kontenerów).