Wojewoda Mazowiecki rozstrzygnięciem nadzorczym stwierdził nieważność Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami 2022. Sejmik Województwa zaskarżył decyzję Wojewody do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Decyzja Wojewody nie przerwała prac nad realizacją projektu modernizacji Zakładu Unieszkodliwiania Stałych Odpadów Komunalnych. Może jednak wpłynąć na kształt finansowania inwestycji.
Koszt inwestycji szacowany jest na ok. 1,1 mld zł. Europejski Bank Inwestycyjny ujął projekt w planie Junckera z kwotą finansowania wynoszącą ponad 560 mln zł. Kolejne środki Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania (inwestor) chce pozyskać z funduszy unijnych. – Unieważnienie Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami może utrudnić uzyskanie dotacji – mówi Piotr Karczewski z MPO. – Prace przy projekcie trwają. Możemy otrzymać unijne wsparcie w późniejszym terminie. Możliwe jest także uzyskanie finansowania pomostowego z sektora bankowego lub innych środków publicznych – wyjaśnia Karczewski.